W tej edycji analizujemy widownię z perspektywy różnych graczy rynku - agencji,
firm technologicznych i badaczy. Odpowiemy na pytania o współczesną widownię,
jak ją definiować i mierzyć w kontekście nowego medium, by spełniać
oczekiwania klientów i być częścią cross-mediowego świata reklamy.
Zapraszamy!
Goście specjalni: Mats Rönne i Zuzanna Skalska
Prowadzenie: Jakub Sito
Partnerzy merytoryczni: Alterdata, Publicis Groupe
Porównując dane mediowe z różnych kampanii, łatwo jest pogubić się wśród definicji i standardów. Zestawienie różnych kanałów komunikacyjnych stanowi dodatkową trudność. Szwedzka branża reklamowa i media starają się rozwiązać ten problem, podkreślając konieczność przyjęcia wspólnych definicji. Bardzo zaangażowane są w ten proces szwedzkie media OOH. Jakie doświadczenia ma Szwecja i jakie wnioski może wyciągnąć z nich Polska – tego dowiecie się z wystąpienia naszego zagranicznego eksperta Matsa Rönne z Outdoor Committee Sweden.
W Polsce jest ponad 600 centrów handlowych, a każde jest swego rodzaju mikroświatem, które łącznie sprzedają 3 razy więcej niż e-commerce. Przemek Dwojak z GfK odpowie na pytania dotyczące potencjału miast poza największymi aglomeracjami, związku między pomiarem ruchu drogowego a frekwencją w centrach handlowych, oraz o roli OOH i centrów handlowych jako media reklamowe.
Panel dyskusyjny z przedstawicielami firm Digital Out-of-Home i istotne pytanie – widownia, ale jaka? To pytanie stawiamy dzisiaj w kontekście najdynamiczniej rosnącego segmentu reklamy OOH czyli Digital OOH. To bowiem reklama digital stwarza największe szanse, by szerzej otworzyć drzwi do zwiększenia udziału w torcie reklamowym. Jakie są więc warunki konieczne, aby tak się stało? Panel branżowy poprowadzi Jakub Sito.
Jakub Sito - dziennikarz, wykładowca, konsultant biznesowy, autor audycji #BiznesPrzezSito emitowanej na antenie radia Chillizet
Co roku uważnie obserwuje, analizuje i destyluje Sygnały Zmian, które w najbardziej obiektywny sposób odzwierciedlają rzeczywistość, w której żyjemy. Tym razem nasz świat stał się spełnieniem biblijnych proroctw – śmiało można to nazwać czasem skumulowanego wzrostu entropii. Dlatego entropia jest najlepszym kandydatem do opisania dynamicznego kontekstu, w którym operuje każdy biznes. Biznes zaczyna już grać w nowej ekonomii (np. kapitalizm komputacyjny, ekonomia współdzielenia, hiper lokalizm, ekonomia abonamentowa), często w miękkiej i nieokreślonej strukturze, w której punktem wyjścia jest kreatywność, a kuratorem modeli biznesowych staje się nawet sam konsument. Aby ten czas przetrwać, musimy wejść w długotrwały proces eksperymentowania. 10 czynników kształtujących krajobraz przyszłości biznesu przedstawi nasz gość specjalny Zuzanna Skalska.
Jaka może być perspektywa skutecznego rozliczania kampanii Digital OOH z wybraną grupą docelową? Czy istnieją narzędzia i metody, które zmieniają sposób, w jaki rozliczasz kampanie Digital OOH? Jak zamiast płacić za czas emisji skutecznie mierzyć kontakty z grupą docelową? Czy istnieje model rozliczeniowy, który przewraca tradycyjne podejście do reklamy? Na fascynującą podróż przez świat danych i marketingu zaprasza Adrian Gasiński z Alterdata.io.
PrecisionOOH to badanie „post”, obejmujące wszystkie nośniki OOH, liczące kontakty i zasięgi na populacji ogólnopolskiej. Jak można efektywnie badać kampanie OOH, jakie wnioski możemy wyciągnąć z porównania poszczególnych nośników oraz jakie to będzie miało przełożenie na planowanie kampanii OOH w najbliższym czasie - na te i inne pytania odpowiedzą Katarzyna Smyk-Borowiec i Bartosz Sieradzki z Publicis Groupe.
Panel dyskusyjny z przedstawicielami agencji mediowych i firm badawczych poświęcony standaryzacji pomiarów widowni na rynku mediów. Porozmawiamy o tym, jak w kontekście młodego i bardzo dynamicznego medium jakim jest DOOH, definiować i parametryzować widownię - aby spełniać oczekiwania naszych klientów z jednej strony i być pełnoprawnym członkiem cross-mediowego świata reklamy z drugiej. Panel mediowy poprowadzi Jakub Sito.
Jakub Sito - dziennikarz, wykładowca, konsultant biznesowy, autor audycji #BiznesPrzezSito emitowanej na antenie radia Chillizet